Woensdag 10 februari 2016 pcob ontmoetingsmiddag

Categorie:Nieuws

Op woensdag 10 februari 2016 is er weer een thema/ontmoetingsmiddag van de Prote-stants Christelijke Ouderen Bond, afd. Enschede.
In het kader van voorlichting en educatie is voor deze middag als spreker uitgenodigd de welbekende pastor Marinus van den Berg. Hij heeft meerdere boeken geschreven over verlieservaring en rouwverwerking en is vooral bekend geworden als begeleider van de ouders van Tim Ribberink en na de nieuwjaarsbrand van café ‘het hemeltje’ in 2001 in Volendam.
In onze tijd is genieten een soort elfde gebod geworden. Boekjes over geluk doen het goed. We gunnen elkaar het goede, geluk en plezier, maar als het anders is..? Een lezing over zijn nieuwe in november 2015 verschenen boek: LIJDEN VERLICHTEN. Lijden is geen eenvoudig begrip. Wanneer lijden we en waaraan? Is er iets te zeggen over uitzichtloos lijden? Wat is dat? Kunnen we lijden ook verlichten? Is er ook een hogere waarde dan het goede leven? Kan het lijden ook meer zijn dan machteloosheid?
Pastor Marinus van den Berg werkt als geestelijk verzorger in het hospice Cadenza te Rotterdam, woonde en werkte tot 1988 in Almelo. Op 1 december 2015 werkte hij als pastor/geestelijk verzorger 40 jaar in de zorg.
Het belooft met deze spreker en het bijzondere onderwerp een leerzame middag te worden. Alle reden dus voor u, om hierbij aanwezig te zijn.
De bijeenkomst is van 14.30 uur tot 16.30 uur en zal gehouden worden in een lokaal van de Immanuëlkerk aan de Wich Nijkampstraat 95. Te bereiken met buslijn 4 en 5.
Wij ontmoeten graag 50-plussers, nieuwe leden en gasten; iedereen wordt van harte uitgenodigd op deze bijeenkomst! De thee en de koffie met koek staat op tijd voor u klaar. De toegang is gratis. Voor meer informatie en aanmelding nieuwe leden, tel. 432 34 13 of www.pcob.nl