Givt

Onze gemeente gebruikt Givt als aanvullende geefmogelijkheid voor de collecte. Het blijft ook gewoon mogelijk om met contant geld of met collectemunten mee te doen aan de collecte.

Givt is een app waarmee je altijd en overal mee kan doen aan de collecte. Ook als je thuis meekijkt vanaf de bank. Met Givt kan je gewoon blijven geven.

Download de Givt-app

Om met je smartphone te kunnen geven heb je de Givt-app nodig. Download ‘em in de App Store of in Google Play.

Givt voor elke collecte
  • Givt is te gebruiken voor elke collecte!
  • Givt beschermt jouw anonimiteit als gever.
  • Met Givt geef je zonder in te loggen en zonder internet.
  • Met Givt benut je supermakkelijk het belastingvoordeel op je giften.

Hoe werkt geven met Givt?

De onderstaande video geeft een korte uitleg van geven met Givt.

Aanvullende uitleg

Account en overschrijvingsmachtiging

Om met Givt te kunnen geven download je eerst de app (zie hierboven). Nadat de app succesvol is geïnstalleerd moet je in de app een account aanmaken en een overschrijvingsmachtiging ondertekenen. Er wordt immers geld van je rekening afgeschreven als je geeft en daarvoor is jouw toestemming nodig.

Geven

Om te geven open je de app. Daarna kies je hoeveel je wilt geven, hoe je wilt geven en klaar!

Geven met een QR-code

Geven met Givt via een QR-code werkt als volgt:

1. Open de app
  2. Tijdens het collecte moment open je, zoals je gewend bent, de Givt-app
  3. Kies het bedrag dat je wil geven en druk op volgende. Zijn er meerdere collectes in een dienst? Geen probleem! Om een collecte toe te voegen toets op het plusje bij collecte toevoegen en vul het bedrag in dat je aan de 2e collecte wilt geven. Nog een derde collecte toevoegen? Druk dan nogmaals op het plusje en kies je bedrag voor de derde collecte.
  4. Kies vervolgens voor de tweede optie in je scherm: QR-code (geef door middel van een QR-code)
  5. Scan de QR-code met je camera. Let op! Het kan zijn dat de app toestemming vraagt voor toegang tot je camera. Druk op OK om verder te gaan.
  6. Druk tot slot op volgende om de gift te voltooien.

Geven zonder QR-code

Geven zonder QR code of zender in de buurt? Ook dan kan! Volg de onderstaande stappen voor geven uit de lijst.

1. Open de app.
  2. Kies het bedrag dat je wil geven. Zijn er meerdere collectes in een dienst? Geen probleem! Om een collecte toe te voegen toets op het plusje bij collecte toevoegen en vul het bedrag in dat je aan de 2e collecte wilt geven. Nog een derde collecte toevoegen? Druk dan nogmaals op het plusje en kies je bedrag voor de derde collecte.
  3. Kies vervolgens voor de derde optie, geven uit de Lijst.
  4. Vul de naam of plaats van je kerk in bij het zoekbalkje.
  5. Selecteer de kerk waaraan je wil geven en toets onder in je scherm op geven!
  6. Druk tot slot op volgende om de gift te voltooien.