Actie Roemenië (augustus 2018)

Categorie:Nieuws

We hebben fijn nieuws: op vrijdag 17 augustus is Jonathan geboren, zoon van Levente en Katinka Nagy-Vajda, broertje van Laborc en Frida. Ze maken het allemaal goed.

Tijdens de zomervakantie is een groep scouts van de Vaandrig Leppinkgroep uit Enschede bij de familie Nagy in Kisfülpös geweest, zij hebben daar een prachtige tijd gehad en genoten van de gastvrijheid van de bewoners van het dorp. In de hallen van de kerk en op facebook hebt u kunnen zien dat ze in Kisfülpös niet stilzitten maar druk aan het werk zijn. Het was nodig om de trap van het pad naar de kerk te renoveren, dit omdat er al 2 dames waren gevallen. De betonnen treden zijn nu klaar en iedereen kan weer veilig naar de kerk.

Bij de kerk zelf zijn problemen met het vocht, dit trekt vanuit de grond in de muren en daardoor zuigt de muur zich vol water en dat is niet goed. Het plan is om drainage aan te leggen om zo het probleem aan te pakken. Ook is met de laatste storm die het dorp geteisterd heeft, de toren van de kerk scheef komen te staan. Om deze weer recht te zetten moeten er metalen palen worden geplaatst zodat de toren meer houvast heeft. U kunt begrijpen dat deze noodzakelijke projecten veel geld kosten en Levente heeft ons dan ook gevraagd of wij hier iets in kunnen betekenen. Zelf hebben ze al geld bij elkaar gespaard, maar helaas is dit niet genoeg, ze komen nog € 4.500,00 tekort. Op het moment dat ik dit stukje schrijf, zit er nog niet zoveel geld in de spaarpot bij de diaconie.

Daarom deze oproep: help de Hongaarse gemeenschap in Kisfülpös en maak uw bijdrage over op het rekeningnummer van de diaconie onder vermelding: gift actie Roemenië. Zelf gaan we in september naar Kisfülpös, kraamschudden, we zullen u op de hoogte houden.