Uitgangscollecte zondag 12 maart 2017 – Kerk in Actie

Categorie:Collectes diaconie

Steun gezinnen in Guatemala

Over vijf weken is het Pasen. Op weg hiernaartoe staan we er bij stil hoe krachtig Jezus zijn lijdensweg volbracht uit liefde voor ons. Ook denken wij aan de sterke en dappere mensen in onze tijd, die wereldwijd hun wil en hart volgen, in makkelijke en moeilijke omstandigheden. Vandaag staat de 40 dagen tijd in het teken van accepteren. In Guatemala is veel criminaliteit en corruptie. Conflicten worden vaak opgelost met geweld. Red Paz, partner van Kerk in Actie geeft cursussen aan mensen om te zoeken naar vreedzame oplossingen voor conflictsituaties binnen gezinnen, gemeenschappen en kerken. Tijdens deze cursussen speelt de bijbel een belangrijke rol. De mensen zijn in staat om conflicten in de samenleving en de oorzaken daarvan te herkennen en hier passend op te reageren. Vandaag vragen wij uw steun voor vrouwen en mannen in Guatemala die zich inzetten voor een vreedzame samenleving. Geeft u ook?