Diaconiecollecte zondag 18 maart 2018

Categorie:Collectes diaconie

Kerk in actie

Ouders kiezen voor onderwijs.

In Tirupur, een industriestad in Zuid India, werken maar liefst een miljoen mensen in de textielindustrie. Veel textielarbeiders zijn afkomstig uit andere delen van India. Eenmaal in de stad aangekomen, moeten hun kinderen bijdragen aan het gezinsinkomen, waardoor ze niet naar school kunnen. Hoewel kinderarbeid verboden is in India, werken duizenden kinderen onder slechte omstandigheden in de textielfabrieken. De organisatie Save spoort deze kwetsbare kinderen op. Als medewerkers van deze organisatie zien dat een kind aan het werk is, lichten ze de autoriteiten in. Deze halen het kind daar weg en nemen juridische stappen tegen de eigenaar. Vervolgens zoekt men samen met de ouders naar mogelijkheden om het kind naar school te laten gaan. Collecteer mee zodat ouders hun kinderen naar school kunnen laten gaan in plaats van naar de fabriek.