Terugblik stamppotrestaurant 16 november 2019

Categorie:Nieuws

Zaterdag 16 november hebben we weer een stamppotrestaurant in de grote zaal van de kerk gehad voor de actie Roemenië en de kerkrentmeesters van de Bethelkerk. De taken waren mooi verdeeld, verse worst en spekjes werden in huis gebakken, in de kerk werden de winterpeen en uien gesneden. De tafels mochten we gelukkig weer van de school lenen, dus deze werden voor het buffet opgehaald. De grote pannen werden aangesloten op het gas en het koken kon beginnen.

Om 17.00 uur was alles klaar en kwamen de eerste gasten al binnen. Dit jaar was iedereen mooi op tijd, om 18.00 uur waren alle stoelen bezet en was het
gezellig druk. Iedereen kon voldoende eten en het smaakte goed.

Bij de kassa was er nog het één en ander te koop aan puzzels en creatieve cadeautjes. Na afloop moest er weer worden opgeruimd en de laatste afwas gedaan worden. Ook werd het geld geteld; de opbrengst van het restaurant was bijna € 900,- en de verkoop van legpuzzels en creatieve cadeautjes bracht € 111,- op. Totaal dus € 1000,- !!!!

Dit betekent dat de kerkrentmeesters € 500,- krijgen en de diaconie ook € 500,-. De diaconie heeft aangegeven dat zij het bedrag voor de actie Roemenië verdubbelen, dit betekent dat er € 1000,- in de pot van Roemenië komt.

Iedereen bedankt, voor het meewerken, meehelpen, sponsoren en het komen naar de kerk om te eten. Het is fijn om dit samen te kunnen en mogen doen.