Regiotour “geboeid door overwinning”

Categorie:Nieuws

Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) komt ter gelegenheid van het 10-jarig jubileum naar u toe! Dominee Yesuratnam uit India is te gast. Kom luisteren naar zijn verhaal over vervolgde christenen in India! HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik deelt in de nieuwe presentatie “Geboeid door overwinning” persoonlijke reiservaringen en lessen van de vervolgde kerk.

“In de wereld zult gij verdrukking hebben”, sprak de Here Jezus tegen zijn discipelen. Dat ervaren vandaag de dag meer dan 200 miljoen christenen aan den lijve. Hun getuigenissen zijn vaak schrijnend. Maar evenzeer boeiend. In de nieuwe presentatie
“Geboeid door overwinning” deelt HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik persoonlijke reiservaringen. Wat kunnen we leren van verdrukte christenen in Pakistan? En hoe reageren gevluchte christenen in Noord-Irak op de dreiging van IS? En wat heeft de
kerkgroei in Nepal ons te zeggen? Een presentatie over verdrukking, moed en overwinning. Vervolging in India neemt toe. In een land met overwegend hindoe- en moslimgelovigen ervaren christenen de verdrukking in alle facetten van het leven. Armoede, verstoting en vervolging houden velen van hen niet tegen om onvermoeibaar gehoor te geven aan de oproep die zij van de Heere ontvangen hebben: gaat heen en predik het Evangelie. Zo ook de Indiase dominee Yesuratnam. Hij komt naar Nederland toe, om u een indruk te geven van het leven van christenen in dit gevaarlijke land en om te vertellen over zijn ervaringen als dominee.

Op welke avond mogen we u ontmoeten?
Maandag 6 juni
Sion kerk, Rijssen