Paasproject Zondagsschool 2017 – Het moment dat alles verandert

Categorie:Nieuws

We zijn al een aardig eindje op weg naar Paasmorgen! De tijd tikt door en het moment dat alles verandert komt dichterbij. Het begrip ‘tijd’ staat samen met de ‘kostbaarheid’ van de liefde van God voor Zijn Zoon en voor ons centraal. In de kerk worden deze begrippen zichtbaar door de verbeelding van het medaillon en de klok, die ook terugkomen in de presentatie op de beamer. Het medaillon laat Gods liefde zien die tot uitdrukking komt in gebeurtenissen van Jezus op weg naar Goede Vrijdag. De klok geeft aan hoe lang het nog duurt voordat Gods liefde voor iedereen zichtbaar wordt. Zoals op de verbeelding in de kerk duidelijk zichtbaar is, heeft de klok een uurwerk dat bestaat uit drie radertjes die symbool staan voor God de Vader, Jezus de Zoon en de Heilige Geest. Deze radertjes horen bij elkaar en vormen samen het uurwerk dat de tijd bepaalt.

Mini-Paasproject
Tijdens de nevendiensten in deze lijdenszondagen werken de kinderen aan hun eigen mini-paasproject, dat dit keer iets meer is dan knippen en plakken alleen. De kinderen werken aan een houten klok met een echt uurwerkje. De ene week werken de kinderen aan de klok en de andere week maken wij gebruik van de verwerking vanuit het materiaal. De nevendiensten zijn tijdens het paasproject langer en er is elke zondag een korte toelichting op het thema van die zondag voorafgaand aan de nevendienst.

Dienst Paasmorgen
In de gezinsdienst van Paasmorgen, 16 april, zal er voor beide groepen alleen tijdens de preek nevendienst zijn en de eindpresentatie van het project zal plaatsvinden bij terugkomst van de kinderen, direct na de preek. Bij de eindpresentatie zullen de kinderen hun persoonlijke klok aan u/jou als gemeente laten zien en mogen ze hun klok meenemen naar huis.

Wij wensen iedereen een gezegende weg naar Paasmorgen toe!