Extra activiteit rondom Dankdag op zondag 30 oktober a.s.

Categorie:Nieuws

Wij proberen één keer per jaar een extra activiteit te organiseren rondom een Bijbels of Kerkelijk thema. Dit jaar hebben we “Dankdag” (2 november) gekozen als thema en willen dit samen met de kinderen doen op zondag 30 oktober.

Wij willen de kinderen graag kennis laten maken met de betekenis van Dankdag. Dankdag, het woord draagt de betekenis al in zich, de dag waarop we in dankbaarheid stilstaan bij alle goede gaven die God ons geeft. In het verleden was dat gericht op alle “ gaven van het land”, de gewassen die de aarde voortbracht, door de industrialisering is daar “arbeid” bij betrokken en in de “dankstond” van nu is er ruimte voor “dank” op alle levensvlakken.

Wij zullen het samenzijn rondom één thema, waarmee we tijdens de lange nevendienst zullen beginnen, afsluiten met een gezamenlijke broodmaaltijd. De activiteit begint dus in de dienst en zal rond 12.45 uur afgelopen zijn. Alle kinderen krijgen een persoonlijke uitnodiging voor deze activiteit.

Het team van de Zondagsschool