Een geslaagde avond met Storm

Categorie:Nieuws

Op 13 januari hadden we de nieuwjaarsactiviteit van de jeugdclubs. Ook de Mini Bethelclub was uitgenodigd. Dit jaar stond de film “Storm – Letters van Vuur” op het programma. De film is gemaakt in samenwerking met Refo500, een organisatie die bijdraagt aan het vieren en gedenken van 500 jaar Reformatie, door hier op een toegankelijke manier bekendheid aan te geven. Ook in Enschede werken verschillende protestantse kerkgenootschappen, waaronder Bethel, samen aan activiteiten rond 500 jaar Protestantisme. Vanuit die samenwerking hebben we een exclusieve voorpremière van de film naar onze stad kunnen halen. Elk protestants kerkgenootschap in Enschede is met een groep met jongeren en jeugdleiding naar de film gekomen. Tegen half zeven waren we met de hele Bethelgroep van 25 mensen bij elkaar. We hadden een goede mix van jeugd, meegekomen ouders, jeugdleiding en andere enthousiastelingen. De samenwerking van verschillende kerkgenootschappen wierp zijn vruchten af, want de grootste zaal van de Kinepolis bioscoop zat helemaal vol!

De film bleek erg goed en ook spannend. Het verhaal speelt tijdens de reformatie in Antwerpen rond 1520. Een drukker en zijn zoon komen terecht in de strijd tussen kerkhervormers die Luther volgen en de inquisitie die werkt in opdracht van de keizer. Het hoofdthema van de film is: wie kan je vertrouwen in roerige tijden? Het antwoord op die vraag is soms heel verrassend. Meer zal ik niet verklappen, want het moet voor degenen die hem nog niet hebben gezien ook spannend blijven.

In de pauze hebben we met dank aan de diaconie met de hele groep wat kunnen drinken en eten. Na afloop hebben we in kleine groepjes nog kort nagepraat. De film was het kijken zeker waard. We kunnen iedereen die hem nog niet gezien heeft van harte aanraden er alsnog heen te gaan!