De Twee-statenoplossing – Lezing Hanna Luden (directeur CIDI)

Categorie:Nieuws

Is in het altijd maar voortdurende conflict tussen Israël en Palestina de Twee-statenoplossing nog haalbaar? Of zijn er andere mogelijkheden?

Op vrijdag 15 september a.s. om 20.00 uur zal een belangrijke lezing in de Ontmoetingskerk te Enschede plaatsvinden over deze actuele vraag.

Door allerlei oorzaken is het overleg tussen Palestijnen en Israëliërs volledig vastgelopen. Allerlei oplossingen zijn aangedragen en dat gebeurt nog steeds, maar aan beide zijden overheerst het wantrouwen. Een bron van conflict is o.a. de gestage uitbreiding van de Israëlische nederzettingen op de Westbank en de dreigende taal van radicale Palestijnse Islamitische verzetsbewegingen. Is de gematigde toon van het nieuwe Handvest van Hamas een lichtpuntje? Hoe is de positie van de Palestijnse christenen binnen dit alles? En het zogenaamde allesomvattende vredesplan voor het Midden-Oosten, waar Trump over spreekt, heeft dat enige kans van slagen?

Op initiatief van de Classicale Commissie voor Kerk en Israël (PKN) zullen deze vragen worden besproken door mevrouw Hanna Luden, directeur van het CIDI (Centrum voor Informatie en Documentatie in Den Haag).

U bent hartelijk welkom!

Wanneer: vrijdag 15 september a.s. om 20.00 uur

Waar: Ontmoetingskerk te Enschede, Varviksingel, hoek Wagenaarstraat.

Verdere inlichtingen:

• E.K. den Breejen, tel. 053-4304565