Alex Brinkman als onze nieuwe predikant

Categorie:Nieuws

Zondag 14 februari jl. hebben we allemaal de feestelijke intrededienst van inmiddels ds. Alex Brinkman mee mogen maken. Als gemeente en als kerkenraad zijn we heel erg blij en dankbaar dat hij zijn verkiezing heeft aanvaard en dat hij nu onze nieuwe herder enleraar is.

Met zijn komst hebben we een periode van 3,5 jaar afgesloten waarin wij als gemeente vacant zijn geweest. Deze periode is veel langer geworden dan dat wij voorzien hadden. Na het vertrek van ds. Laseur hebben we bewust gekozen om eerst een toekomstvisie voor onze gemeente te formuleren. De verwachting was dat we, na het formuleren van de toekomstvisie, binnen maximaal een jaar de vacature wel vervuld zouden hebben. Maar de realiteit bleek een periode van 3,5 jaar.

Sinds begin 2018 is ds. Johan Wegerif onze consulent geweest. Soms is dit werk in de schijnwerpers, maar ook vaak minder zichtbaar. Denk daarbij aan pastoraat en de ondersteuning van de kerkenraad. We zijn hem heel dankbaar dat hij met verve deze rol heeft vervuld.

Alex start nu in onze gemeente als onze predikant. Als zodanig is Alex het eerste aanspreekpunt voor een waaier van taken in de gemeente. Echter: wij doen dit als gemeente samen met Alex en hij werkt samen met ons. Alleen samen zijn we gemeente van Christus.

De meest zichtbare taak van Alex is uiteraard het voorgaan in kerkdiensten. Naast de gewone diensten zijn dat uiteraard ook de bijzondere diensten, zoals trouw-, rouw- en doopdiensten. Mocht u dus te maken hebben met een bijzondere dienst, dan zal Alex deze vervullen namens de gemeente.

Een minder zichtbare, maar wel heel belangrijke taak is die van het pastoraat. Voor Alex staat dit als een paal boven water en hij kan goed luisteren. Omdat iedereen anders is, zal hij het zeker anders doen dan ds. Johan Wegerif of ds. Laseur. Maar als getrainde pastor wil hij graag het luisterend oor zijn.

Contact opnemen met onze nieuwe dominee? Kijk dan even op de contact pagina.