Hé, vreemdeling, wil jij er ook bij?

Categorie:Mini Bethelclub

April 2016
(Naar Jes.56: 1-8)

Huh?! Wie stelt die vraag? En wie is die vreemdeling? Waarom wil hij er eigenlijk bij? Is er nog wel plek voor hem en al die anderen die dan volgen?

Weet jij wie die vraag stelt: “Hé, vreemdeling, wil jij er ook bij?”

Gód stelt die vraag. En jíj bent die vreemdeling, tenminste als je geen Israëliet bent.

Luister, God gaat verder:
Aarzel niet als je bij de grens staat. Als jíj Mij wilt volgen, dan is dát jouw verblijfsvergunning in Mijn Koninkrijk. Nee, sterker nog, dat is jouw nieuwe nationaliteit! Jouw eigen gloednieuwe paspoort. Hier, Ik geef je ook een eigen nieuwe naam, zodat je er helemaal bij hoort en……je mag wel in Mijn eigen huis komen wonen. Er is plek zat! Kom, en ga aan het werk in Mijn Koninkrijk. Wat zal Ik blij zijn met alles wat jij voor Mij zult doen in Mijn huis. Ja, dat is wat ik wil: Mijn huis zal een huis van gebed genoemd worden voor álle volken.

Volg Mij! Leef eerlijk en rechtvaardig. Houd van Mij en van de mensen om je heen. Want Mijn heil is dichtbij gekomen. Binnenkort wordt Mijn Koninkrijk en Mijn rechtvaardigheid voor iedereen zichtbaar en een feit. Oh, gelukkig ben jij, als Jezus je dan zo handelend aantreft!

Hoe ga jíj dat doen, Jezus volgen?

Cartoon: Kowiko, kowiko@outlook.com

De kinderen hadden mooie antwoorden:

• Ik ga meer luisteren naar Bijbelverhalen en meer naar de kerk!
  • Ik ga meer bidden en danken!
  • Ik ga goed naar God luisteren als Hij wat tegen mij zegt!
  • Ik ga letten op de positieve dingen in de mensen en niet langer op de slechte dingen!
  • Ik ga niet meer letten op de balk in de ogen van de ander!
  • Ik ga mensen helpen!