Uitgangscollecte zondag 7 februari kerk in actie “geef voor gezond eten”

Vandaag collecteren we voor het werelddiaconale werk van Kerk in actie. In het bijzonder vragen we aandacht voor het landbouwwerk van Trukajaya in Indonesië. Trukajaya maakt als diaconale organisatie deel uit van de Javaanse kerk. Op Centraal Java werkt men met succes aan verbetering van de voedselsituatie op het platteland. Het voedingspa-troon van de Javanen op het platteland is zo eenzijdig dat kinderen ondervoed raken. Men wil nu dat de mensen op Java het locale voedsel weer gaan waarderen en dat de landbouw productie toeneemt. Trukajaya helpt de boeren bij de irrigatie en de bemesting van hun land en leert de boeren nieuwe, milieuvriendelijke landbouwtechnieken. De vrouwen leren om van de locale gezonde gewassen die minder gebruikt worden lekkere maaltijden te bereiden. Ook helpt men met microkredieten, zodat de boeren hun land-bouwproducten kunnen bewerken en verkopen, om zo een eigen inkomen te verdienen. In 6 dorpen helpt Trukajaya 150 gezinnen met de aanleg van moestuinen, waterreservoirs en biogasinstallaties.
Dankzij deze hulp zijn deze armste boerengezinnen nu zelfvoorzienend.
Uw gift is meer dan welkom in de collecte.

De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.