Uitgangscollecte zondag 2 april 2017 – Kerk in Actie

Categorie:Collectes diaconie

Steun jongeren in Zuid-Afrika

Vandaag staat de 40 dagentijd in het teken van bevestigen. Jongeren in Vrygrond, een arme gemeenschap bij Kaapstad, ontvangen vaak een compliment om wat ze doen en wie ze zijn, ondanks de moeilijke situatie waarin ze opgroeien. In Vrygrond zijn criminaliteit, misbruik en bendes aan de orde van de dag. De werkloosheid is er hoog. Kerk in actie stimuleert jongeren in hun ontwikkeling door het geven van (vak) trainingen, workshops en door het aanbieden van stageplaatsen. Het biedt jongeren een veilige en inspirerende basis om hun droom te realiseren in een toekomst zonder armoede, waar ze het beste uit zichzelf kunnen halen. De collecte vandaag is bestemd voor onder anderen deze jongeren, zodat zij hun dromen kunnen realiseren. Wij rekenen op u.