Uitgangscollecte 28 augustus voor Open Doors

Categorie:Collectes diaconie

‘Open Doors’ steunt christenen die om hun geloof worden vervolgd of verdrukt. ‘Open Doors’ brengt bijbels en christelijke lectuur naar landen die daarvoor gesloten zijn. Daarnaast geeft ‘Open Doors’ training en verleent de organisatie praktische hulp, zoals traumazorg en noodhulp.

‘Open Doors’ werkt wereldwijd in zo’n vijftig landen. Daarnaast wil ‘Open Doors’ westerse christenen betrekken bij de vervolgde kerk. Daarom houdt ‘Open Doors’ speciale campagnes, organiseert zij reizen naar gesloten landen en geeft zij presentaties in heel Nederland om de verhalen van vervolgde christenen te vertellen.

Doelstelling: Het Lichaam van Jezus Christus, onder (bedreiging van) beperking en/of vervolging vanwege zijn geloof in Jezus Christus, versterken, toerusten en aanmoedigen tot de wereldevangelisatie, door voorbede en door waar nodig te voorzien in bijbels, bijbelstudiemiddelen en andere communicatiemiddelen, kaderopleidingen en praktische hulpverlening;

• door het Lichaam van Christus in bedreigde en onstabiele gebieden voor te bereiden op mogelijke vervolging en lijden;
  • door het Lichaam van Christus in de vrije wereld voor te lichten en te motiveren zich te vereenzelvigen met bedreigde en vervolgde christenen en hen actief te helpen.

‘Open Doors’ doet dit omdat ze gelooft dat wanneer één lid lijdt, alle leden meelijden (1 Korintiërs 12:26) en omdat ze gelooft in de zendingsopdracht (Matteüs 28:19) en dat alle deuren openstaan voor het Evangelie. ‘Open Doors’ is een interkerkelijke stichting die christenen in de wereld steunt, ongeacht hun kerkelijke gezindte. ‘Open Doors’ onderschrijft de apostolische geloofsbelijdenis.

De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.