Uitgangscollecte – 15 november 2015 – Kerk in Actie

Categorie:Collectes diaconie

Goede oogst in Bolivia
Het hoogland (Altiplano) van Bolivia is de op een na grootste hoogvlakte ter wereld. De vlakte ligt op 4000 meter hoogte, Het is er kurkdroog en het waait er altijd hard. Hier leven kleine boeren in armoede. Zij kunnen nauwelijks overleven in het gure klimaat. Door de weinige regenval is het land onderhevig aan water en winderosie. De Boliviaanse organisatie Sartawi werkt samen met de boeren aan betere irrigatie en drinkwatersystemen. Ook leren de boeren hoe ze de bodemkwaliteit kunnen verbeteren zodat het mogelijk wordt om moestuinen aan te leggen. En door betere huisvesting en voeding leveren hun dieren meer melk en wol. De vrouwen maken kaas en yoghurt van de melk die ze verkopen op de plaatselijke en regionale markt. Met de opbrengsten van de handel kunnen ze het schoolgeld van hun kinderen betalen. Kerk in actie steunt dit project en vraagt u om een bijdrage.

De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.