Diaconiecollecte zondag 6 januari 2019

Categorie:Collectes diaconie

Dorcas

Dorcas legt zich niet neer bij de nood en armoede in Oost–Europa, het Midden–Oosten en Afrika. Ze werkt samen met lokale kerken en partnerorganisaties aan het vergroten van de zelfredzaamheid van de allerarmsten en de weerbaarheid van mensen in nood. Ze geven drie vormen van hulp en ontwikkeling.

Duurzame ontwikkeling: Dorcas helpt mensen hun levensomstandigheden duurzaam te verbeteren met langlopende projecten op het gebied van werk en inkomen, landbouw, kinderontwikkeling, water, hygiëne en gezondheid.

Sociale zorg: Dorcas zorgt voor mensen die kwetsbaar zijn en er vaak alleen voor staan. Ouderen, kinderen, chronisch zieken, gevangenen, mensen met een beperking. Dorcas bezoek ze, begeleidt ze en geeft wat nodig is aan eten, warmte, kleding en medische voorzieningen.

Rampenmanagement: Wereldwijd staat Dorcas mensen bij die in risicogebieden leven of getroffen zijn door een ramp. Bij een dreigende noodsituatie helpt Dorcas met preventieve maatregelen en voorbereiding. Als een ramp plaatsvindt, biedt Dorcas noodhulp en ondersteunt de wederopbouw.

De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.