Diaconiecollecte zondag 18 februari 2018

Categorie:Collectes diaconie

Kerk in Actie

Met je kinderen op de vlucht.

Meer dan vier miljoen Syriërs zijn hun land ontvlucht. Onder hen bevinden zich veel moeders met kinderen. Uitgeput zijn ze neergestreken in de Bekaa – vallei in Oost Libanon. Hun kinderen zijn moe, bang, ziek of zelfs ondervoed. Onder zeer moeilijke omstandigheden proberen moeders hun kinderen liefdevol te verzorgen en te beschermen. Partnerorganisatie IOCC ondersteunt gevluchte moeders met verloskundige zorg, voorlichting over borstvoeding, bijvoeding voor ondervoede kinderen en gezondheidsvoorlichting. De medewerkers van het IOCC redden zo niet alleen kinderlevens, maar ze helpen bovendien moeders om in alle onzekerheid hun kinderen toch de juiste zorg te bieden.

Collecte van harte aanbevolen.