Diaconiecollecte zondag 14 oktober 2018

Categorie:Collectes diaconie

Kerk in Actie

Leven van vis en ecotoerisme in Nepal.

De grond in het bergachtige Rekum regio in het middenwesten van Nepal is arm. Landbouw is moeilijk en levert maar voor zes tot acht maanden per jaar voedsel op. 35% van de kinderen onder de vijf jaar is chronisch ondervoed. In de regio ligt een groot meer, geschikt voor het kweken van vis. Dankzij de verkoop van vis op de lokale markt krijgen de boeren meer inkomsten. Kerk in Actie helpt de bevolking hun inkomsten te vergroten door het verbeteren van de visteelt. Men ondersteunt bij de aanleg van kweekvijvers en geeft advies over watermanagement tijdens het regenseizoen en over de verkoop van vis. Het meer is ook heel erg geschikt voor het ecotoerisme. Met een waterfiets kunnen toeristen een mooie tocht over het meer maken. Men wordt ook ondersteund in het kweken van groenten en fruit tijdens de maanden dat landbouw wel mogelijk is. Ook worden de mensen getraind hun eigen geiten of groentebedrijf op te zetten. Met uw bijdrage ondersteunt u dit werk in Nepal. Doet u mee?