Diaconiecollecte dankdag 1 november 2017

Voedselbank

Sinds de oprichting van de Voedselbank Enschede in 2006 is de behoefte aan voedsel-ondersteuning flink toegenomen. Van 16 pakketten per week in 2006 zijn we gegroeid naar ongeveer 550 voedselpakketten per week in 2015, waarvan 30 via het Haaksbergse uitgiftepunt. Daarmee ondersteunen wij circa 1.450 personen. De Voedselbank Enschede-Haaksbergen ontvangt via het regionale distributiecentrum in Deventer voedselproducten die landelijk zijn aangeleverd. Verder zamelen wij restpartijen levensmiddelen in bij producenten, supermarkten, bakkers, slagers en andere winkeliers in Enschede, Haaks-bergen en de directe omgeving. Wij profiteren daarnaast van acties van kerken, scholen en maatschappelijke organisaties die van tijd tot tijd producten inzamelen. Ook particu-lieren dragen bij door bijvoorbeeld hun kerstpakket af te staan. Dankzij de samenwerking met biologische boerderij De Viermarken en diverse andere moestuinen in Enschede zijn wij momenteel ook in staat onze cliënten verse groenten aan te bieden.

De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.