Diaconiecollecte – 25 december 2015 – Kerk in Actie – Kinderen in de knel

Categorie:Collectes diaconie

Kerst is het feest van het licht. Jezus werd geboren en maakte Gods licht zichtbaar voor iedereen. In deze tijd delen we dit licht met elkaar. We geven het door aan kinderen in Moldavië voor wie het leven vaak donker is. Ze zijn straatarm. Veel ouders zijn vertrokken naar de grote steden om daar werk te zoeken. Sommige ouders grijpen uit wanhoop naar de drank of slaan hun kinderen. De kinderen krijgen nauwelijks gezond te eten en leven in koude, donkere huizen. De kerken in Moldavië hebben, met steun van Kerk in Actie, kinderopvangcentra opgericht waar deze kinderen welkom zijn. Hier kunnen ze gezellig spelen, krijgen hulp bij hun huiswerk en een warme maaltijd. En wat heel mooi is, de kinderen gaan eenmaal per week op bezoek bij bejaarden in het dorp om hen een handje te helpen. Want ook de ouderen staan er alleen voor nu hun kinderen in de problemen zitten. Deze kinderen verlangen naar een uitgestoken hand, een warm hart en een sterke schouder. Willen wij een licht voor hen zijn?

De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.