Diaconale collecte zondag 18 juni 2017

Help asielzoekers die terugmoeten

Asielzoekers die uitgeprocedeerd zijn, dreigen op straat te komen staan. Ze hebben geen recht meer op voorzieningen in Nederland, maar zien vaak ook geen toekomst in hun land van herkomst. Voor hen is er het transithuis, partner van Kerk in actie. Hier kunnen uitgeprocedeerd asielzoekers terecht om zich voor te bereiden op de terugkeer. Ze krijgen hulp om alvast een sociaal netwerk op te bouwen in hun land van herkomst. Ook treffen ze voorbereidingen voor huisvesting en werk en zo nodig adviseert deze stichting voor gezondheidszorg of scholing. Op die manier bouwen ze stap voor stap aan een leven in hun land van herkomst. Wanneer terugkeer echt geen optie is, zet de stichting INLIA zich er voor in dat ze toch in Nederland kunnen blijven. Daarnaast adviseert deze stichting hoe ze deze mensen het beste kunnen helpen, en biedt waar nodig praktische, juridische en financiële ondersteuning.

Geef aan de collecte om dit mogelijk te maken.