Avondmaalscollecte Goede Vrijdag 14 april – TEAR fund

Categorie:Collectes diaconie

TEAR fund is een christelijke ontwikkelingsorganisatie met als werkgebied Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Hun doel is mensen in de derde wereld mogelijkheden te bieden om te bouwen aan hun eigen leven en dat van hun kinderen. Zij hebben de ontwikkeling van de hele mens op het oog en richten zich daarom niet alleen op materiële, maar ook op psychische, sociale en geestelijke aspecten. TEAR fund voert zelf geen programma’s of projecten uit, maar ondersteunt initiatieven van kerken en christelijke organisaties ter plaatse. Zij kennen immers de lokale (nood)situatie als geen ander en kunnen hun werk daarop afstemmen. Gelijkwaardigheid is een belangrijk kenmerk van deze relatie. TEAR fund steunt haar partnerorganisaties met kennis, fondsen en tijdelijk personeel en ontvangt van hen informatie die aangewend wordt om Nederlanders bewust te maken van de problematiek in deze landen. Door haar werkwijze slaagt TEAR fund er al dertig jaar in om mensen te helpen zichzelf te helpen. Dat gebeurt ongeacht hun religie, ras, geslacht of afkomst. Want: elk mens telt!

De Diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.