Archieven

Broodmaaltijd Witte Donderdag

Net als vorig jaar nodigt de kerkenraad jullie – jong én oud! – uit om in de stille week op Witte Donderdag (28 maart) samen te komen voor een eenvoudige broodmaaltijd. We willen tijdens deze informele samenkomt stilstaan bij Jezus’ Laatste Avondmaal met zijn leerlingen.

In verband met de boodschappen willen we graag van tevoren horen of u/jij komt. Dat kaunt u t/m zondag 24 maart doorgeven aan Bernardine Kobes.

Gasten zijn deze avond van harte welkom. Wilt u graag komen, maar heeft u geen vervoer? Laat het weten.

Wij horen het ook graag wanneer u/jij in de gelegenheid bent om te helpen bij de voorbereiding of bij het opruimen – vele handen maken licht werk! Graag tot 28 maart!

Kerstavondviering

A Festival of Nine Lessons
Kerstliederen door solisten en in samenzang, afgewisseld door het Kerstevangelie.

Met medewerking van:

• Tanja Dasselaar (zang)
  • Adi Hogeboom (zang)
  • Anita vander Molen (zang)
  • Corrie van Houwelingen (dwarsfluit)
  • Gerrit Nuis (orgel)
  • Benno Kok (piano)

Na afloop is er een collecte voor de onkosten en een gezellig samenzijn onder het genot van een warm drankje.

Broodmaaltijd Witte Donderdag

Net als vorig jaar nodigen we jullie – jong èn oud! – uit om in de stille week op Witte Donderdag (6 april) samen te komen voor
een eenvoudige broodmaaltijd. We willen tijdens deze informele samenkomst stilstaan bij Jezus’ Laatste Avondmaal met zijn
leerlingen.

Inloop is vanaf 17.45 uur en om 18.00 uur willen we beginnen. We verwachten rond 19.00 uur af te sluiten. In verband met de boodschappen, willen we graag van tevoren horen of u/jij komt. Dat kan t/m zondag 2 april, via mail: b.kobes@hotmail.com.

Gasten zijn deze avond van harte welkom. Wilt u graag komen, maar heeft u geen vervoer? Laat het ons weten!

Kerstavondviering

Op kerstavond 24 december a.s. om 19.30 uur bent u van harte uitgenodigd voor een ‘muzikale Kerstavondviering’ in de kerk, georganiseerd en
uitgevoerd door het muziekteam.

‘Met muziek op weg naar het feest van licht en hoop!’

Een viering in de vorm van ‘Lessons and Carols’, lezingen uit het kerstevangelie, afgewisseld met bekende Carols, aangevuld met samenzang.

Na afloop is er gelegenheid om samen warme chocolademelk en glühwein te drinken, een prachtig initiatief verzorgd door enkele enthousiaste gemeenteleden. Wij hopen u en jou te ontmoeten op deze kerstavond!

Programma:

• Openingslied: Once in Royal David City arr. D. Willcocks (samenzang)
  • Woord van Welkom
  • Lied: Komt alle tezamen arr. D. Willcocks (samenzang)
  • Gebed
  • Lied: Nu zijt wellekome (samenzang)
  • Lezing: Jesaja 11: 1-10
  • Lied: In the bleak midwinter (muziekteam)
  • Lezing: Lucas 1:26-31
  • Lied: Gabriël’s message (muziekteam)
  • Lezing: Lucas 1: 32-38
  • Lied: Christmas night (muziekteam)
  • Lezing: Lucas 2: 1-7
  • Lied: Eer zij God in onze dagen (samenzang)
  • Lezing: Lucas 2: 8-15
  • Lied: What Child is this? (muziekteam)
  • Lezing: Lucas 2: 16-21
  • Lied: Stille nacht (samenzang)
  • Lezing: Mattheus 2: 1-12
  • Lied: We three kings of orient (muziekteam)
  • Lezing: Johannes 1: 1-18
  • Lied: O Holy night (muziekteam)
  • Slotwoord
  • Slotlied: Hoor de engelen zingen de eer (samenzang)

Viering Stille week

Op Palmzondag, zondagavond 14 april, zal het ensemble ‘Highlights’ in de Bethelkerk een viering verzorgen als voorbereiding op de Stille Week.

Rondom het thema ‘de Opstanding is niet alleen iets van gisteren…’ willen we met muziek en woorden stil staan bij het lijden en sterven, maar ook bij het Licht van de Opstanding! Een viering die in het teken zal staan van de hoop, van het licht van de Opstanding. Een viering waarin er muzikale interactie zal zijn, samen zingen geeft verbondenheid, raakt het hart en geeft kracht aan woorden.

De viering begint om 19.00 uur en na de viering is er ruimte om na te praten, bij te praten onder het genot van een kop koffie of thee.

Zondag 14 april 19.00 uur, een datum om vast in de agenda te zetten. We zingen graag samen met u en jou!