Startzondag

22-09-2024 11:00 - 14:00

Samen vooruit kijken naar het kerkelijk jaar dat ons wacht.

Hoe willen we het komende kerkelijk jaar samen ingaan? Welke wensen en verlangens hebben we als we naar het nieuwe kerkelijk jaar kijken? Op zondag 22 september, aansluitend aan de dienst, zal het daarover gaan.

Wij sluiten aan bij het jaarthema van de PKN, ‘Als nieuw! Leven in het licht van Gods koninkrijk’. De gelijkenis van de werkers in de wijngaard (Mat. 20: 1-16) staat centraal. In deze gelijkenis komen wij het bevrijdende van het koninkrijk van God op het spoor. Maar het koninkrijk van God is van een hele andere orde, het is ons vreemd. Jezus zet alle menselijke verwachtingen op zijn kop. Want de arbeiders die pas laat op die dag zijn begonnen, die ontvangen net zoveel loon als de arbeiders van het eerste uur. Het loon is geen loon naar werken, het is loon naar genade. In de gelijkenis klinkt dan ook een
uitnodiging: je kunt elk uur aanhaken bij het werk in de wijngaard.

Na de kerkdienst is er, zoals elke zondag, gelegenheid koffie te drinken in de grote zaal. Voor deze zondag wordt er ook een lunch verzorgd. Wij zullen iets delen over het jaarprogramma en de concrete ideeën die wij daarbij hebben. Natuurlijk staan wij open voor andere ideeën: hoe kunnen wij elkaar nog meer ontmoeten? Hoe zijn wij gemeente van Christus in de wijk en in de stad?

Wij hopen dat u/jij erbij bent op de startzondag!