Studieseminar Henk Poot over Abraham

Op woensdag 27 maart is in de Bethelkerk de eerste studieavond in een serie van drie met ds. Henk Poot, als Israëlpredikant verbonden aan de stichting Christenen voor Israël. Het thema is: Abraham, de vriend van God. De andere data zijn: woensdag 3 en 10 april. De aanvang is om 19.30 uur, toegang is gratis.

Abraham, de vriend van God
Abrahams leven is één lange reis met God. Onder Gods leiding trekt Abraham van Ur der Chaldeeën naar het Beloofde Land en wordt daar de stamvader van Israël en alle gelovigen. Zijn kinderlijk geloof en onvoorwaardelijke gehoorzaamheid zorgen ervoor dat hij de geschiedenis ingaat als de vriend van God. Maar Abraham is een mens. Hij twijfelt soms en betrekt God niet bij al zijn keuzes. Ds. Henk Poot laat zien welke lessen gelovigen uit Abrahams reis met God kunnen trekken, en welk doel God met Abrahams nakomelingen heeft.

Achtergrond spreker
Ds. Henk Poot is als predikant verbonden aan Christenen voor Israël. Hij studeerde theologie in Utrecht en heeft verschillende boeken op zijn naam staan. Poot leidt regelmatig groepen rond in Israël en is een veelgevraagd spreker.