Inleiding op NBV21

In oktober is de Nieuwe Bijbelvertaling revisie 2021 (NBV21) verschenen. Na het verschijnen van de NBV in 2004 zijn er veel reacties binnengekomen bij het Nederlands Bijbelgenootschap. Die respons is gewogen en verwerkt in een de
bijgewerkte NBV21.

Sinds november gebruik ik deze vertaling voor mijn eigen stille tijd en in het pastoraat. Ik ben enthousiast over deze vertaling, want op tal van plaatsen zijn naar mijn mening goede verbeteringen doorgevoerd. Op de kerkenraadsvergadering van dinsdag 8 februari jl. heb ik mijn bevindingen gepresenteerd. De kerkenraad heeft het besluit genomen om de komende maanden de NBV21 als kanselbijbel te gebruiken. A.s. zondag neem ik in de eredienst deze Bijbel in gebruik. Na enkele maanden zullen wij het gebruik daarvan evalueren.

Datgene wat ik op de kerkenraadsvergadering verteld heb wil ik ook met jullie delen. Op maandag 28 maart zijn jullie welkom om 19:30 uur in de grote zaal van de Bethelkerk. Dan zal ik jullie meenemen in deze nieuwe Bijbelvertaling en kunnen wij daarover in gesprek gaan.

-ds. Alex Brinkman

Wilt u zelf een NBV21 kopen? Tijdens deze avond verzorgt Boekhandel DAVID een boekentafel waar u de NBV21 in allerlei uitvoeringen kunt bekijken en kopen.