Zomertour The Psalm Project

Categorie:Nieuws

Na de succesvolle concertreeks ‘Psalm Pasen’ gaat The Psalm Project opnieuw op tournee. In samenwerking met Zingen in de kerk, een initiatief van Kerk in Actie, volgt een serie zomerconcerten met de titel ‘Groen is het land’.

Het concert wordt gehouden op vrijdag 17 juni om 20.00 uur in de Zuiderkerk, Haaksbergerstraat 118 te Enschede. De toegang is gratis, wel moeten kaarten vooraf gereserveerd worden.

Na de albums ‘Psalmen Tweede Druk’, ‘Psalmen Unplugged’ en ‘Ik roep tot U’ bracht de band in 2015 alweer het vierde Nederlandstalige album ‘Witter dan sneeuw’ uit. Met bekende melodieën en teksten maar ook met verrassend nieuw materiaal. Het nieuwe
album bevat twaalf bewerkingen van bekende en minder bekende psalmen, een cover van het Taizé lied ‘Bless the Lord, My Soul’ en eigen composities. Tijdens het concert kun je gaan luisteren naar ‘The best of’ van de vorige cd’s met natuurlijk alle songs van de nieuwe cd. De leden van The Psalm Project hebben hun muzikale sporen al ruimschoots verdiend en gebruiken die ervaring nu om bekende Psalmen en melodieën om te vormen naar nieuwe, lichte arrangementen. Met name het Geneefs Psalter wordt als uitgangspunt genomen, maar de groep verwerkt ook materiaal uit andere bronnen. Naast de vier Nederlandstalige albums verscheen hun materiaal ook in het Duits (twee cd’s) en het Engels (twee cd’s).

Er wordt tijdens het concert speciaal aandacht gevraagd voor het wereldwijde werk onder vluchtelingen van Kerk in Actie. Hiervoor wordt ook gecollecteerd. Het concert duurt anderhalf uur en is gratis toegankelijk. Een half uur voor aanvang gaan de deuren open. Reserveer uw gratis kaarten via http://www.zingenindekerk.nl/event/thepsalm-project-zomertour-groen-is-het-land/the-psalm-project-zomertour-groen-is-het-land Voor een voorproefje kunt u terecht op de site www.thepsalmproject.com of via facebook: https://www.facebook.com/ThePsalmProject