Predikantsplaats vacant per 1 oktober 2017

Categorie:Nieuws

Op 9 juni hoorden we van dominee Laseur dat er een beroep op hem was uitgebracht door de Protestantse Gemeente West Maas en Waal en dat hij het beroep had aangenomen. Met het aannemen van het beroep volgt dominee Laseur de roepstem van God, in wiens dienst hij als predikant al 28 jaar staat en gaat hij naar de streek waar zijn wortels liggen.

Op 17 september was de afscheidsdienst. In de dienst blikte dominee Laseur kort terug op de 22 jaar die hij onze gemeente diende. Ook blikte hij vooruit door te zeggen dat als de wisselwerking tussen gemeente en voorganger er is, Bethel uitgroeit tot een eenparig ‘ja voor Jezus’! Na de dienst was er gelegenheid om persoonlijk afscheid te nemen van dominee Laseur en zijn vrouw. Voor velen een emotioneel moment, ook voor de dominee en zijn vrouw. Het was de viering van 22 jaar verbondenheid.

Op 1 oktober werd dominee Laseur bevestigd als predikant in zijn nieuwe gemeente en deed hij er zijn intrede, in een dienst die werd bijgewoond door een grote delegatie van de Bethelkerk. Dominee Kleijer, die de bevestiging deed, leidde het eerste deel van de dienst onder het thema ‘Geroepen worden’. Na de bevestiging leidde dominee Laseur het vervolg van de dienst onder het thema ‘Geroepen om tot zegen te zijn’.

In de afgelopen 22 jaar hebben velen binnen en buiten de Bethelkerk dominee Laseur en zijn vrouw in hun hart gesloten. Opvallend aan dominee Laseur waren zijn grote bewogenheid met mensen, zijn pastorale bevlogenheid en zijn fenomenale geheugen als het gaat om data en gebeurtenissen. Zijn vrouw kenmerkte zich door een grote gastvrijheid en een onvoorwaardelijke steun aan haar man. We zullen hen niet vergeten en wensen hen beide Gods zegen toe in de nieuwe gemeente en dat zij tot zegen mogen zijn voor velen.

Met de bevestiging van dominee Laseur in zijn nieuwe gemeente begint voor de Bethelkerk de vacaturetijd. We gaan die in met goed vertrouwen. We geloven dat God op Zijn tijd zal voorzien in een nieuwe predikant voor de Bethelkerk.