Excursie classicale werkgroep Kerk en Israël

Categorie:Nieuws

Op vrijdag 9 juni aanstaande houdt de werkgroep van de classis Enschede een interessante excursie naar Osnabrück. We bezoeken het Felix Nussbaum Haus, één van de meest indrukwekkende musea van Europa. Het museum herbergt meer dan 200 werken van de Duits-Joodse kunstschilder die in Auschwitz omkwam. Een gids leidt ons rond en zal ons uitleg geven. Verder zal er een lezing worden gehouden in de synagoge. De lezing gaat over de bijzondere band tussen de joodse gemeente en de plaatselijke kerk(en). De Joodse gemeente heeft circa 1000 voornamelijk Russische joden.

Er is tijd voor koffie, we lunchen samen en misschien is er gelegenheid om een wandeling te maken. De kosten van de lunch, andere persoonlijke uitgaven en benzinekosten zijn voor rekening van de deelnemers. De andere kosten zijn voor rekening van de classis. Het betekent dat we met eigen vervoer gaan en gaan carpoulen. We kunnen daarmee op tijd in Osnabrück zijn. Er wordt gezocht naar een parkeermogelijkheid in de buurt van het Felix Nussbaum Haus. Verdere mededelingen volgen later.

Voor inlichtingen en/of deelname kunt U zich melden bij Bertus Kuipers (074-2432580 / benjkuipers@kpnmail.nl).