Uitgangscollecte zondag 5 juni voor Kerk in Actie

In Guatemala krijgt ieder uur een meisje te maken met seksueel geweld. De meeste daders worden nooit opgespoord of gestraft. Refugio (partnerorganisatie van Kerk in actie) zet zich in om het toenemende huiselijk en seksueel geweld een halt toe te roepen. Dit gebeurt niet alleen door de meisjes te begeleiden, maar ook door bijvoorbeeld de politie en lokale overheden te ondersteunen, zodat zij de meisjes op de juiste manier opvangen en doorverwijzen. Ook kaart de organisatie misstanden aan bij de overheid en dringt ze aan op het straffen van daders.

Met de juiste begeleiding kunnen de meisjes in Guatemala hun leven weer oppakken. Ook werken de meisjes met hulp aan het opbouwen van een zelfstandig bestaan, bijvoorbeeld wanneer ze een (beroeps) opleiding willen volgen. Met de opbrengst van deze collecte steunt Kerk in actie het werk van deze bijzondere projecten.

Van harte aanbevolen.