Uitgangscollecte zondag 11 juni 2017 – Kerk in actie

Categorie:Collectes diaconie

Hulp voor straatkinderen in Colombia

Duizenden kinderen in de Colombiaanse stad Medellín groeien op in krottenwijken. Hun dagelijks leven wordt getekend door armoede, geweld, verslaving of drugsoverlast. Vaak komen de kinderen uit gebroken gezinnen en hebben ze een laag zelfbeeld. Toekomstperspectief is er nauwelijks voor hen. Veel kinderen leven op straat, hebben een drugsverleden of lopen het gevaar in de criminaliteit te belanden.

Dankzij de stichting Straatkinderen Medellín vinden er allerlei activiteiten voor deze kinderen plaats. Wekelijks volgen er meer dan tweehonderd kinderen de trainingen op de voetbalschool. Ook kunnen ze meedoen met een muziekgroep, een handwerkproject en een straatkinderenkrant. Jongeren die een opleiding volgen kunnen hierbij begeleiding krijgen. Kinderen kunnen alleen meedoen, wanneer ze op school lessen volgen en zich goed gedragen. Spelenderwijs leren ze om zich in te zetten, zich aan regels te houden, te communiceren en conflicten op te lossen. Zo krijgen zij meer vertrouwen in zichzelf en in anderen. Dit zijn belangrijke eigenschappen om staande te blijven in de maatschappij.

Collecte van harte aanbevolen door de diaconie.