Uitgangscollecte 25 december 2016 – Kinderen in de knel (Kerk in actie)

Jezus leerde ons dat ieder kind bijzonder is. Ook een kind met een verstandelijke
beperking. In de kleine plattelandsdorpen in Pakistan weten ouders niet goed hoe ze met hun gehandicapte kind om moeten gaan. Ze verbergen hun kinderen. Ze schamen zich er voor. Sommigen zien de handicap zelfs als een straf van God. De meeste mensen zijn er erg arm. Voor kinderen met een verstandelijke beperking is bijna geen zorg beschikbaar. NOAD, partnerorganisatie van Kerk in actie steunt deze ouders en hun kinderen om hen een volwaardige plek in het gezin en in de samenleving te geven. Ze geven de kinderen de juiste medische zorg en laten ouders zien, hoe hun kinderen door liefde, zorg en aandacht zich beter ontwikkelen. Dank zij deze ondersteuning bloeien de kinderen op, ze lachen weer! Daarnaast leert NOAD de ouders op te komen voor de rechten van hun gehandicapte kind. Zo maakt Sunita van 9 jaar dankzij deze ondersteuning voor het eerst echt deel uit van het gezin. Door de zorg, de liefde en de aandacht ontwikkelt Sunita zich veel beter. Ze doet kleine klusjes in huis en ook haar geheugen en spraakvermogen gaan vooruit.