Diaconiecollecte zondag 11 maart 2018

Categorie:Collectes diaconie

Kerk in Actie

Kerken in Almere runnen een sociale supermarkt.

Almere is een jonge stad waar sociale samenhang ontbreekt en veel armoede en werkloosheid voorkomt. Samen met andere kerken staat de Protestantse Kerk in Almere mensen in (financiële) nood bij met praktische hulp, waaronder een sociale supermarkt. Hier krijgen klanten niet een standaard voedselpakket maar een persoonlijke pas om boodschappen te doen die aansluiten bij hun behoefte en gezinsgrootte. Ook is er een kleding-, meubel- en witgoedloket. Jaarlijks helpt de kerk hiermee tussen de 1.300 en 1.500 mensen. Al de verschillende activiteiten vinden plaats op zeven locaties verspreid over de stad. De kerken willen alles onderbrengen in één pand.

Collecteert u mee voor dit speciale project en voor de inrichting van het nieuwe pand?