Diaconiecollecte 27 november – Voedselbank

Categorie:Collectes diaconie

In Enschede en Haaksbergen zijn er jaarlijks tussen de 500 en 600 gezinnen die elke week een krat met producten komen halen bij de voedselbank. De voedselbank ziet het aantal cliënten helaas niet dalen. Het blijft moeilijk om wekelijks een afwisselend en vers voedselpakket samen te stellen. Ondanks de medewerking van supermarkten en andere producenten hebben ze niet altijd een optimaal pakket. Daarbij gaat het niet alleen om verse producten, maar ook om houdbare levensmiddelen. Het is jammer dat we onze naaste dichtbij niet beter kunnen helpen.

Rond de feestdagen doet de voedselbank graag iets extra voor hun cliënten, zodat ze de feestdagen met een goed gevuld pakket door kunnen brengen. De diaconie ondersteunt dit idee van harte en daarom zal vanaf 2 november (dankdag) tot 11 december een kratje in de hal van de kerk staan waar u uw producten kunt inleveren.

De voorkeur van de voedselbank gaat uit naar de volgende producten:

Product Bijzonderheden
Aardappelen 2.5 of 5 kilo
(Braad)olie
Broodbeleg Jam,hagelslag,pindakaas,etc
Fruitdranken
Vruchtensappen
Vruchtenconserven Blik of pot
Groentenconserven Blik op pot
Melk en/of drinkyoghurt Houdbaar/gesteriliseerd
Koffie en thee
Liga koeken
Maaltijdsoep
Pasta, rijst, macaroni,spaghetti
Vis en vleesconserven Blik
Persoonlijke verzorging Bad/doucheprodukten

Tevens zal de diaconiecollecte op 27 november bestemt zijn voor de voedselbank.

De diaconie beveelt deze actie van harte aan.